Rutinen på denne siden er ment for teknisk personale ved NAV hjelpemiddelsentraler.

Før en Kommuniser enhet kan gjenbrukes, er det viktig at enheten er tømt for personlig data, samt at det opprettes en ny brukerprofil for enheten slik at ny bruker ikke har tilgang til forrige brukers data.

  1. NAV hjelpemiddelsentral kontakter NorMedia med Apple-ID og/eller serienummer, enheten må være koblet til en lader, samt være tilkoblet internett.

  2. NorMedia initierer en tilbakestilling av enheten.

  3. NorMedia oppretter et nytt Apple-ID til bruk på enheten, og sender informasjonen, samt registreringskode  som skal benyttes for å registrere enheten etter tilbakestilling av enheten

  4. NAV hjelpemiddelsentral følger anvisningene på enheten, og logger på med nytt Apple-ID.

Enheten er så klar til gjenbruk

Dersom enheten ikke kommer på internett, kan enheten eventuelt tilbakestilles på alternative måter. Dette må gjennomføres i samråd med NorMedia, slik at enheten får riktig konfigurasjon før gjenbruk.

Ved eventuelle tekniske feil eller spørsmål, kontakt Leif Ringstad på [email protected] eller 900 67 219.